tisdag 18 oktober 2011

6 days

Denna veckan är jag ledig. Sen sist jag skrev har jag hunnit med en toppenvecka i Turkiet med Martina & Isabelle, där vi fördrev tiden på stranden, nattklubbarna o ett antal restauranger, och efter den veckan spenderade jag några härliga dagar i Stockholm.

Jag var i Stockholm för att ansöka om visumet. Det gick faktiskt bra att använda kollektivtrafiken. Själva besöket bestod först av att vänta ute i kylan på att få gå igenom airportscreening, där man fick lämna allt onödigt o visa skosulan. Därefter fick man gå in i förhörsbyggnaden där man fick lämna in alla viktiga papper o sen sätta sig o vänta på att bli uppropad. Det var två personer som fick vända o gå igen för att de inte hade med sig alla papper..

Väl vid intervjuen var det verkligen så mycket tid, pengar och väntan för typ ingenting.. De tog mina fingeravtryck, o sen frågade de bara hur gamla o hur många barn jag skulle ta hand om..

Jaja, nu är det gjort iallafall. De senaste dagarna har jag vart o beställt dollar, köpt en reseadapter o fixat lite. Tvättat o rensat i garderoben med. Nu har jag separationsångest,... från kläder??? Weird..

6 dagar kvar till avresa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar