söndag 10 juni 2012

Wonderful weekend

Söndagkväll äre nu o jag sitter på Panera o har precis ätit middag. Mitt rum hemma är typ 50 grader så försöker undvika det så mycket som möjligt..  Tänker tillbaks på helgen som gått alldeles för fort, den har vart hur bra som helst. Vädret har vart fantastiskt med sol o runt 30 grader hela tiden.

Igår lördag var jag på ett midsommarfirande i Andersonville med några tjejer (fråga mig inte varför de redan firar midsommar här). Men kollektivtrafiken var försenad o så blev ju jag med det så missade tyvärr dansen kring midsommarstången!

Sen åkte jag vidare in till downtown o träffade min fina blekingekompis Julia. Vi gick o la oss på stranden i downtown. Det var galet underbart, o ligga på stranden, o titta på alla skyskrapor på ena sidan o sjön på andra. Bara i älskade Chicago!!

Vi låg där i flera timmar o solade, badade gjorde vi minsann med. Tiden gick så himla fort, blir så när man har kul. Julia är en helt underbar människa o vi skrattar o har så himla kul ihop:) Känns verkligen som vi har känt varandra hela livet redan! Har definitivt hittat en vän för livet, o det bästa? hon bor ju i sölvesborg!!
Efter ett ex antal timmar gick vi o käka middag på Rush Street, satte oss på en uteservering o njöt av staden o varandras sällskap.
När Corner Bakery stängde fick vi förflytta oss, hehe. Gick en stund o sen hamnade vi på Starbucks uteservering också hehe. Smälte maten med varsin té/kaffe o pratade om möjligt ännu mer, det var knappt en tyst stund. Plötsligt avbryts vårt samtal av en chock. På gatan framför oss CYKLAR NAKNA människor. Det visade sig vara en HEL PARAD!! Nakna, helblottande (en del i underkläder) människor cyklar glada o vinkades förbi i säkert en halvtimme, det tog aldrig slut!!!
En riktig naked mile var det, helt sjukt. Kan ju säga att det var mer fascinerande än jaa.. eh vet inte ens vad jag ska skriva. helt sjukt var det iallafall!! Hahaha vi skrattade o undrade, chockande var det med. Folk från min ålder o uppåt 70 var med!!! Spritt språngande nakna.


Fick "tyvärr" ingen bra bild menmen, hehe bra för er kanske. Vid 11 tiden skiljdes jag o julia åt o åkte på varsitt håll hem


Idag söndag har jag bara legat på stranden här i Evanston heeeela dagen. Lyssnat på Spotify (som jag äntligen fått att fungera på min mobil med, glad tjej!!), läst min bok, solat o badat. Nu innan jag gick in hit för middag köpte jag också den 3e o sista boken av Fifty Shadesserien!!! Aja, det var väl allt för nu. Kanonhelg som sagt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar