måndag 27 augusti 2012

monday

Denna veckan är alla barnen hemma, inget camp eller skola. Vilket innebär att jag jobbar hela dagar denna vecka. S är fortfarande inte kry så vi kan inte vara alltför aktiva. Så idag har vi vart på bio, The odd life of Timothy Greene, en barnfilm som faktiskt var helt ok! Sen har vi vart ute i parken, vid vattnet.

En stund efter jag slutat gav jag mig ut på löptur, längs stranden såklart. Jag är förvånad, och glad. Att bara springa sistans, utan boll, har aldrig vart min grej, liksom bara en grej jag tvingat mig själv till. Men jag tror jag börjar upptäcka tjusningen med löpning nu, konstigt nog. Förmodligen för att jag har världens bästa löpspår precis utanför huset o längs med lake michigan. Sprungit den 3 gånger på en vecka nu.Så otroligt vackert o rogivande. Den blir aldrig tråkig o jag förstår varför den är så poppis. Folk motionerar där o ler mot alla, äkta amerikanska leenden som peppar, inte drar ner. Man ser segelbåtar, fina parker, mycket människor, o så downtown på väg tillbaks. Man springer o ler för det är så härligt. O med en  skön spellista i hörlurarna kan man ju inte annat än springa. Kände mig så pigg o avslappnad under tiden, underbart!

Älskar o variera träningen med spinning, löpning, kickboxning, pw o styrka. Fotbollen blev så jävla tråkig ett tag för man pallade inte med samma sak varenda vecka. Det här känns mycket roligare, men de är inte lätt o kombinera allt på en vecka o så fotboll på det.. hm tar väl tag i det när jag kommer hem.

Nu ska jag mysa lite innan jag somnar, imorgon väntar ett tidigt skypesamtal med finaste josefine.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar