torsdag 9 augusti 2012

Tungt

Hej igen. Har haft ett uppehåll här som ni säkert märkt. Min pappa o syster har vart här i 2 veckor o förgyllt min vardag. Idag påbörjade de hemresan o det känns jävligt tungt just nu ska jag erkänna. Allt jag ville var att få åka med hem. O de där jäkla tårarna ska alltid tränga sig fram på något sätt. Taxiresan hem var icke rolig. Men nu har jag inte långt kvar i detta land så får göra den här tiden till något minnesvärt o njuta så mycket jag kan.

Vi har iallafall haft en fantastisk tid här tillsammans, första veckan fick ni läsa lite kort om i föregående inlägg. På fredagen hyrde vi en bil o efter jag slutat började vår resa mot Kanada o Niagarafallen.

En fin o ny chevy blev vår för helgen. Tyvärr fick bara jag o pappa köra den. Hade ju velat åka med min syster för första gången men det var ej tillåtet. Vi körde till Toledo i Ohio o spenderade en kort natt på ett äckligt motel, innan vi fortsatte tidigt på lördagsmorgonen. Vår rutt dit blev Chicago-Indiana-Toledo, Ohio-Detroit, Michigan-Kanada, Ontario . Niagara falls.



Fina Erica o pappa framför hästskofallen


vi i maid of the mist båten som tar en så nära fallen som möjligt.

Pappsen o jag uppe i Skylon Tower, ett torn som har fantastisk utsikt över niagara




Riktigt coolt var det att se allt de här. Lätt värt det! Galet att man får vara med om så mycket. Det var svårt att få fina bilder tycker jag dock. Menmen, ni får se några iaf.



Internskämt om "Gunnar" hahahaha asså jag orkar inte!!

Vi var där lördag till söndag o sen var det en enda lång bilfärd hem på söndagen. Genom 5 delstater-New York, Pennsylvania, Ohio, Indiana o slutligen Illinois. Checkade in på vårt hotell i Evanston på kvällen o där stannade vi tills idag.

På måndagen fyllde pappa 50 år. Du ser inte ut o vara så gammal, de sa till och med min värdmamma idag haha. Det skulle såklart firas. Så han fick kakor på sängen haha,(var ju på hotell) o sen körde vi o handla o lämna bilen. Sen fick pappa bestämma vad han ville göra hela dagen o han fick inte ta med sig plånkan- erica o jag skulle bjuda. Så först gick vi till planetariet(rymdmuseum här i chice),sen blev det middag i John Hancock building på 95th floor, finfin restaurang det där. Avslutade med födelsedagsshopping. Där fick han för en gångs skull välja vad han ville ha hahah. Han brukar inte vilja använda det vi köper till honom haaha.Så det blev en nu plånbok och ett par nya jeans. Inte illa!


Från Planetariet har man den bästa utsikten över downtown har jag märkt nu. Breathtaking







så fina<3

Från denna restaurang har man en underbar utsikt över hela chicago, lake michigan o hela dess kust. Man sitter o äter samtidigt som man kollar ner på andra skyskrapor. Sjukt.

Blev så glad när pappa sa att det var allt han kunde önska sig av sin 50årsdag. Jag älskar dig så, du är värd allt!

Tisdagen chillade vi i Evanston-sola o bada på hotellet, sen gick jag o erica på mani/pedi o mös. Helt underbart att sitta i massagestolar, läsa tidningar, snacka skit o få så fin behandling. Pappa låg på hotellet o kolla os hehe. På kvällen käkade vi middag med Maria, en av mina bästa kompisar här, så det var som alltid skoj!

Onsdagen spenderade vi i downtown med den sista shoppingen o sen käkade vi chicagos berömda deep dish pizza. Idag chillade vi bara o åkte till flygplatsen. åkte taxi dit o käkade oså innan det var dags o säga hejdå. Hatar att säga hejdå för en så lång tid. Usch, det var jobbigt o inse att man skulle bli ensam igen, de kommer ju hem till alla andra, de kommer hem. Jag ville verkligen åka med dom. Jag är mer än klar med det här jobbet nu.

Det är jättejobbigt o krama dom o sen måste släppa o gå därifrån. Tiden tillsammans gick så himla fort. Overkligt. Aja, back to reality nu. Jag är glad att jag fick ha er här, jag älskar er. Njöt varenda sekund. Det bästa är nog att bara ligga på hotellrummet o vara-kolla på os tillsammans. Jaja, håll ut nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar