söndag 19 februari 2012

Weekend in Wisconsin

Ja, nu har vi alltså kommit hem till Evanston igen. Känns inte så konstigt o skriva hem längre.. Ska bli skönt o sova ensam igen, att dela dubbelsäng med en 9årig kille är väl inte det roligaste. Han tog över hela sängen!! Vaknade var o varannan minut.

Känner mig som en riktig american. Äter ju allt som de gör nu haha. Hotellfrukosten denna weekend har varit UNDERBAR. Efter skidåkningen var det det bästa haha. Belgiska våfflor, varmmat, bagels, english muffins, minimuffins o donuts, peanutbutter and jelly, flingor, juice, allt!! LOVE IT

Här får ni en sammanfattning.

Fredag: Började vår lilla roadtrip, som vanligt kaos innan man kommer iväg. Kände igen mig rätt bra där. Undra om det är likadant i alla familjer? Vi stannade iallafall på IHOP för en feeeet frukost. Dra mig baklänges vad gott det var!!! Typisk matkedja här med inriktning american breakfast. Tog en pancake combo som innehöll två GrainNnut pancakes (med sirap jajamen!), sausage, scrambled eggs o hash brownies=råstekt potatis. Fattar inte alls det olämpliga namnet..

Kom fram till Madison, checkade in på hotellet o stack sedan till den stora outleten där vi hängde några timmar. På kvällen käkade vi middag på ett annat nice ställe-buffé. Älskar buffeér! Nackdelen när jag åker med min värdfamilj är att vi alltid äter så mycket mat ute! Här är inga portioner små, o allt är oftast så jäkla gott så det är svinjobbigt o sluta äta.

Kom hem, chillade på hotellet

Lördag: Hotellfrukost o sen skidbacken heeeeela dagen. Finns knappast ett bättre sätt o spendera lördagen på? Middag på ett mysigt litet gammaldags diner haha.

Söndag: Hotellfrukost o utcheckning. Åkte in till Madisons downtown o besökte Winter Festival, med terrängskidåkare, snowboard o tubing. Såg Madisons Capitol Buildning o massa iskulpturer.

Efter det påväg hem, begav vi oss till en Schweizisk liten by eller vad man ska kalla det. Strosade runt där o åt världens godaste brunch. Som sagt blir det mycket god mat under våra turer haha. Åt tills jag skulle spy typ. Fy fasen vad gott det var, nybakt bröd, schnitzlar, kött, korv, potatisrätter, ost i mängder, chokladmjölk haha, salladsbuffé o dessertbuffé, ALLT!!
Stannade också i några antikaffärer, lite coolt faktiskt.

Ikväll skulle jag ha träffat Maria men fick jobba istället. Surt sa räven menmen. Kollade på premiären av BB o det gjorde ju min kväll haha. JA, JAG KAN SE DET HÄR!! Tack gode gud för internet!!

Skulle ladda upp massvis med bilder från helgen men det sket sig visst. Nu är jag för trött så orkar inte krabba med det nu. Min weekend var iaf underbar, så ikväll somnar jag nöjd. Ni får se bilderna imorgon istället. Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar