tisdag 24 april 2012

6 months

Idag är det 6 ofattbara månader sen jag satte mig på planet, helt ovetandes om vad som väntade mig.  Men jag var så redo, känner att jag lämnade Sverige vid en perfekt tidpunkt. O se vart det tog mig!

Städerna o staterna jag har hunnit med på ett halvår är:

NYC i New York(aupairskolan)
Dallas i Texas (bott)
Phoenix i Arizona(thanksgiving med värdfamiljen)
Chicago i Illinois(bor)
Madison i Wisconsin(skidsemester med värdfamiljen)
Los Angeles, Santa Monica, Venice Beach, Hollywood i Kalifornien(semester + weekendclass)
New Orleans i Louisiana. (Springbreak med värdfamiljen)

O så Progreso & Cozumel i Mexico!(Kryssningen under springbreak)

Nu har jag inte räknat med alla gånger vi flugit o mellanlandat. Räknar man med det så har jag vart i Atlanta, Salt lake city i Utah, o några till ställen som jag inte kommer ihåg..

Jag har stått vid Stilla havet, ridit o kört cross i Arizonas öken, sett Suspicios Mountain, sett NHLmatcher, vart utanför Oscarsgalan, sett frihetsgudinnan, sett ett av världens 7 underverk i Mexico, stått på Times Square i NYC, sett Simple Plans koncert på House of Blues, åkt skidor, sett riktiga alligatorer, stått vid hollywoodskylten, sett Chad Michael Murray.. + Så himla mycket mer! Är så lyckligt lottad över att ha fått va med om så mycket. I vissa fall mer än vad en del människor får uppleva under hela sin livstid! Har fått kompisar för livet o internationella vänner, hur coolt är inte det?

NYC, Times Square
Huset vi bodde i i Dallas



Öknen i Phoenix

LA
Madison, State Capitol i Wisconsin
Vi fick hålla i babyalligatorer i New Orleans träsk
Besökte Mayatemplet i Mexico

O massa mer!

Vad jag vill göra sista tiden:
Besöka Las Vegas, Miami, NY igen, Seattle, San Fransisco, Hawaii, Bahamas, Alcatraz, Niagarafallen, Grand Canyon,  Washington DC,.. Åka på Route 66, roadtrip, se NBA, NFL...  Massa mer.
Pengar någon?:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar