söndag 29 januari 2012

Field museum of natural history

Har som vanligt haft en awesome helg! Kan inte bli annat i denna staden. Finns alltid nått att göra:)

Blev väckt imorse av N som undrade om jag ville följa med till planetarium - rymdmuseet. Men eftersom jag redan hade planer tackade jag nej.. Efter en god frukost i lugn o ro & ett efterlängtat skypesamtal, spenderade jag, Maria & Olle nämligen dagen på naturhistoriska museumet. Jag kunde inte tänka på annat än att "Natt på museumet" Ni vet där allt kommer till liv på natten? Hahah. Pappa du hade älskat detta tror jag!


Halsband som förlängde nacken. Mäter väl upp med dagens sjuka ideal
utsikt över lake michigan, shedd aquarium o planetarium
Lucy, första "människan". söt tjej!
Kolla in efternamnet!!
Olle & jag ställde oss i en dinosauries fotavtryck

mummies
tja
mina två favvisar framför hieroglyfer, fett coolt! Chicago har många sevärdheter o nu kan jag bocka av ganska många: Millenium Park, Willis Tower, Miracle Mile, akvariet o naturmuseet. O mycket kvar, älskar denna stad!

3 nöjda tjejer åkte hem. Olle den fuskisen skulle på Mamma Mia musikal ikväll. Jag o Maria träffade massa svenska aupairer på metran tillbaks till evanston. Nice. Åt middag med min värdfamilj o nu har jag min ovärdeliga stund för mig själv. Med choklad. Passar på med sötsaker under helgerna:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar