fredag 13 januari 2012

Oh god

Snökaoset är här! Vintern har kommit ifatt Chicago. O med den insikten om hur jobbigt snö är när man är vuxen. skottaskotta o skotta lite till...

Himlen bara öppnade sig o det vräkte ner snö. Detta var typ en timme efter det börjat snöa igår. Nu är det hög snö, typ 30 centimeter kanske? Radio o tv har varnat för snöstormar o det är olyckor var o varannan minut typ.

Det värsta: Våra bilar har inga vinterdäck!!! Hjulen bara spinner o slirar. Ni kan ju tänka er hur det var igår när jag skulle hämta barnen, de var livrädda o sa inte ett knyst. Jag har aldrig vart så fokuserad på körningen som då. Usch vilket helvete det va.. Men så länge man kör i snigelfart går det. Man får va jävligt försiktig i svängarna..

Trodde jag hade köpt mina otroligt fula snöboots i onödan, men icke. Nu är jag såååå glad att jag har dom:)

FÖRLÅT ISABELLE: Fastnade med bilen i snön på vår infart imorse, så grannarna fick komma o hjälpa till. Iomed att jag hade missat en timme när jag räknade på när vårt skypesamtal skulle va så gjorde det saken givetvis värre.. Förlåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar