söndag 1 januari 2012

New years eve

Hejsan!

Nytt år, nya möjligheter, wiie :)

Hoppas ni alla därhemma hade en fin o spårad kväll haha. Vår blev bra, fast inte riktigt som vi tänkt oss, men vi gjorde de bästa utav det!

Kvällen började med att vi var 4 stycken hemma hos en dansk tjej o åt 3rätters o spelade lite.

Marias goda välkomstdrink!

Skagentoast till förrätt som Emelie, en aupair från DC gjorde.. Fyfan vad gott det vaaaaaar! Lovelovelove it.
Kött med ungsbakade potatisar, morötter, lök osv. Till det sallad o kall sås, o mina svampar :)
Brownies med vaniljglass till efterrätt.

Maria o Emelie donar i köket! Jag stog mest o tittade på, de var så duktiga:)

Här ser ni klänningen på. o nej jag hade inte fixat håret eller var färdig där:)

Emelie o Marie, värdinnan. Marie var en jättetrevlig dansk tjej, o hennes kompis Emelie (svensk) bor i Washington men hälsade på över nyår. Emelie känner en kompis från min tid på aupairskolan, såå sjukt! Jag bara: Det var en från aupairskolan som jag lärde känna som bor i DC. Hon: Jaha vad heter denna då? Jag: Benjamin. Hon: Nä är det sant? Han hänger ju jag med!  Att världen kan vara så liten:)

Söta Maria o jag, paleface
Dansk nyårsdessert, nått sockrigt med marsipan haha, o så drickaspel!

Tog en taxi vid tio till norra Chicago. Taxigubben var superhärlig o verkade ha lika roligt som vi. Han sa att han tyckte att skönheten utmärker oss svenska tjejer o allt de där. Väl där vi var på en hemmafest hos amerikaner. Grejen var att Olivia, den andra svenska tjejen som bor i Downtown, som kände dessa fick vinterkräksjukan o kunde inte hänga med.. så trist, så det blev lite lustigt men kvällen blev bra ändå, inte den bästa menmen:) Jag var glad att äntligen få komma ut o ha lite roligt (festa till att) så mig spelade det inte så stor roll. Kul o snacka med andra amerikaner, de är så roliga de flesta. Alltid att svenska tjejer är vackra, alltid. Körde lite spel, lite dans oså. Utgången med ordentlig dans tar vi om nån helg istället. Hade vart uppe sen sju på morgonen så när jag kom hem halv fyra-fyra somnade jag pangbom. Vaknade åtta o halvsov fram till tio. Har vart som en zombie idag, så trött så trött.

Några bilder är lånade av Marias blogg, presits.spotlife.se

Jag tycker inte nyår här var så stort, åtminstone inte där vi var. Denna hemmafesten hade killarna inte ens klätt upp sig, de hade jeans o tshirt som vanligt, trist tycker jag. De kan verkligen inte klä sig här,... Tjejerna var lite mer iallafall, de hade klänningar de flesta, men inga särskilt festliga. O de har inga raketer heller. Istället har man countdown inomhus o kollar på NYC Balldrop. Saknade alla mina kompisar o min familj extra mycket vid tolvslaget, som vi firade 7 timmar efter er i Sverige. Jaja, det var mitt nyår:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar