måndag 2 januari 2012

Mitt 2011

Ok har tänkt skriva om mitt 2011. Ett år med höööga berg o djuuupa dalar. Men visste inte riktigt hur jag skriva det. SÅÅÅ... Lånar denna frågespalt från min fina vän Johanna. Hoppas det är ok?:)

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Tog studenten, balen o allt dedär. Jobbade med demenssjuka äldre. Var i Stockholm haha. Slutade äta några dagar i början av året. Skaffade mig vänner från hela världen o var på aupairskolan. Flyttade till USA o besökte massa nya ställen såsom NY, Phoenix, Dallas o Chicago. Såg en Simple Plan konsert o NHLmatch.


Vilka länder besökte du 2011?
Italien, Turklandet o USA.

Duomen i Milano


Är det något du saknar från 2011 som du vill ha 2012?
Studenttiden, mina två fantastiska sommarjobb/kolleger. Resorna


Vad va din största framgång 2011? Gymnasiebetygen som var så bra trots en hemsk början på året. Mina sommarjobb. Att jag har såna fina vänner. Jag vågade ta steget o flytta till ett nytt land där jag inte hade en aning om hur det skulle bli. Att jag hittade tillbaks till mitt självständiga jag:)
Sista tiden för 2011 jag spenderade med min familj. På flygplatsen den 24e

Största misstaget 2011? Att inte följa/lita på mina instinkter som är jävligt starka. Blunda för sanningen. Ge människor chanser fastän de kanske inte egentligen förtjänar dom. Är för snäll ibland.

Har du varit sjuk eller skadat dig 2011? Nae, inget värre än halsfluss o en infekterad tå. Som dock gjorde jävligt ont ska ni veta.

Bästa köpet 2011? Mitt nya liv här, helt klart. Turkietresan. O allt som fått mig o må bra, de små sakerna.

Vad spenderade du mest pengar på 2011? Resor o kläder.

Gjorde någonting dig riktigt glad 2011? Studenten, mina vänner, särskilt min solstråle Malin,














sommarjobben, Italien med släkten, Göteborg o Liseberg med lollo, erica, isabelle & hanna. Turkiet med Martina & Isabelle, O när jag åkte hit i slutet av oktober.

Vilka låter kommer påminna dig om 2011? LMFAO& Party rock anthem-Sexy and I know it.
Wet-Snoop dogg, David Guetta
The lazy song-Bruno Mars
Oskar Linnros-Från o med du
Veronica Maggios album
Good life-One republic
Moves like jagger-Maroon 5
Jizz in my pants-The lonely island hahaha
Heartbeat- The Fray

Va du gladareeller ledsnare 2011 jämfört med tidigare år? Första 3 månaderna var de värsta i mitt liv, utan tvekan. Så ledsnare då. Från Juni o framåt för det mesta jävligt glad o lycklig. Sista sex månaderna var en av de bästa perioderna i mitt liv.


Vad önskar du att du gjort mer 2011? Glömt allt det jobbiga, inte vart så naiv. Tänkt mindre, lagt mindre energi på dåliga saker

Hur tillbringade du julen 2011? Flyttade från Dallas till Chicago med min värdfamilj. Visade de svenska jultraditioner. Umgicks o julmyste med svenska vänner innan vi flyttade. På julafton skypade jag massvis med familj & släkt. Köpte de sista julklapparna o lagade riktiga köttbullar med gräddsås o kokt potatis till min värdfamilj.

Blev du kär 2011?
Nähäää du, det dröjer nog ett tag innan det händer igen

Favoritprogram på tvn 2011? SATC, Grey's, DHW, Gossip Girl, Cougar Town, (typ alla amerikanska serier) BB

Favorit kändis 2011? Hmm.. kluring. Ryan Gosling?

Bästa bok du läste 2011? Haha har nog fasen inte läst någon bok som jag inte var tvungen till tyvärr..

Något du önskade dig och fick 2011? Mobilen, datorn, ett nytt spännade liv. Framför allt att jag är mig själv igen.

Vad gjorde du på din födelsedag 2011? Spelade  fotboll som vanligt, tyvärr. Gjorde inget särskilt, åt gott med familjen.

Hur skulle du beskriva din stil 2011? Kan väl inte påstå att jag har någon stil direkt haha. Följer väl strömmen lite när det gäller mode. Fast klär inte upp mig så ofta. Bekvämt o mycket träningskläder är jag rädd

Vem saknade du mest 2011? Familjen, vännerna, mitt gamla lag. Definitivt.

Dom bästa nya människorna du träffade 2011? Oj, ehm... Linn Axelsson, de andra aupairvännerna, sommarjobbskollegorna.

Bästa minnena från 2011? Italien med släkten, Studentens alla höjdpunkter, jobben, kolla fotbollsmatcher med vännerna. sommarfik på stranden med Malin o alla andra fina, partyresan till Turkiet haha, avskedsfesten med allt vad det innebar som mina vänner ordnade för mig, NYC, Resorna med värdfamiljen, NHLmatchen, fotballmatcherna, Simple Plan konserten, allt nytt jag fått uppleva härborta, shoppingen, hänga med Linn&Linnea i Dallas. Känslan jag har var dag här borta.

FRÅN BOTTEN TILL TOPPEN
Brukar & borde väl egentligen inte dela med  mig av såna personliga saker som nedan, men det känns bra. Hoppas jag kan inspirera andra som kanske mår dåligt just nu. Håll ut, jag vet att det vänder. Jag lovar. Det kommer bli bra.
 Detta året har jag lärt mig så mycket, mest om mig själv. Hur stark man kan bli o hur det är att börja om från scratch. Har upplevt allt som går att stoppa in på ett år känns det som. Den värsta tiden i mitt liv i början av året då jag var nere på absoluta botten. Hjärtekrossad från första riktiga kärleken, orkeslös o nedbruten, låg på soffan i 3 dagar utan att äta. Sov hos min syster i hennes säng i säkert 1 månad, ville inte spendera en minut själv, ensam med mina tankar. Mitt fotbollslag splittrades i samma veva. Förlorade jobbet (vilket jag iofs är glad över nu, för jag hatade det)  Allt inom loppet av 2 månader. Försökte gå vidare o vara stark. Inse att det inte var så bra ändå. Men det var inte lätt så mycket jag fick reda på i en lång tid efteråt. Fyfan.


Att vakna o bara vilja dö för livet sög så hårt.  Gå till skolan som en zombie bara för att det skulle fan inte få påverka mina betyg. När skolan var över ville jag inte hem för jag ville inte vara själv. Det enda sköna tillstånd var att sova, för där kunde jag inte tänka.

Sakta men säkert hittade jag tillbaks igen, tack vare familj o underbara vänner. Det är det viktigaste man har har jag insett nu. Spola aldrig era vänner för nått, för rätt som det är är det borta o då står man där, ensam kvar. Att börja nya rutiner är svårare än man tror. Rätt som det var vände iallafall min tur. Juni o framåt var underbara månader. Allt började gå min väg. Men det tog sin tid. Från att inte ha nått sommarjobb i början av juni till att ha 2 (blev erbjuden 3 tillomed) någon vecka efter. Roliga resor, o till sist aupairgrejen. Åkte den 24 oktober o har aldrig ångrat mig.

Jag har utvecklats så mycket. Tex från att desperat vilja hitta någon att ha sällskap med för att det värsta var att vara själv, till att åka till ett nytt land utan att känna någon. Det är en bra förvandling på 9 månader.
Nu vet jag vad jag mår bra av o vad jag borde välja bort. Att jag ska lita på mig själv, mina instinkter. Ojojoj vilken år det har vart. Ett år som började i helvetet o slutade i himmelen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar