söndag 8 januari 2012

My weekend

Spenderade mindre tid vid datorn denna helgen o fick mycket gjort, skitbra helg!:)



Under fredagen bakade vi. Jag kladdkaka o barnen cakepops. Som vi doppade i vit choklad. Mumsigt värre! Jobbade till fem

På kvällen åkte jag & Maria in till downtown Chicago, träffade Olivia o en columbiansk tjej för finmiddag haha. Sushi! Nice restaurang var det.



Efteråt blev det dessert på en typisk amerikansk sportbar, yummie:)

Stack upp till en amerikan som hade några kompisar där, de drack o skulle dra ut. Så vi var där ett tag! Stackars Maria blev kvällens offer o fick rödvin spillt på sina vita converse. Men de är inget lite bleech inte fixar!

Lördagen fyllde min värdpappa år, något som jag totalt hade förträngt. Som tur var gjorde de inget särskilt alls, för oj vad packad min lördag blev!

Åt frukost med värdfamiljen, sen gick vi på olika håll, de hade massor o göra o likaså jag. Jag var på gymmet o körde aaaaaaasrolig zumba o mindre rolig bodyshaping haha, jobbbbbbbigt.

Sen stressade jag som en galning till frissan, skulle färga håret. Ville ha bort de röda tonerna så färgade lite mörkare o ville ha ljusa slingor i nu till våren. Förväntade mig riktig tur med håret denna gång eftersom jag hade den "bästa" där. ( Här har man olika frisörnivåer på var salong typ. Min hette artistic director o var dyrast.....)

Han tog helt över o struntade i vad jag ville. Han ville göra det mer naturligt. Ok, då får jag väl lita på honom då tänkte jag. Han färgade fyra slingor på var sida ansiktet. Så nu har jag värsta randen mitt på huvet där slingorna slutar. NATURLIGT!! Usch vad jag blev sur.  Färgerna blev väl ok, men jag ville ju ha slingor överallt. Så ska dit imon igen för att fixa till det. Kan fan inte gå runt sån. Betalade dessutom 40 dollar mer än vad jag hade fått reda på. 5 dollar per slinga? hahaha såå dumt. Slutnotan: 115 dollar, vilket är typ 800 kronor. Det är ganska dyrt för att va USA tror jag.

Jaja, efter frissan stack jag o handlade lite, köpte blommor till min värdpappa. Gjorde mig iordning o hämtade Maria, för ännu en kväll i downtown Chicago!


Lyxmiddag på Chick-fil-A hahah. Drog sen upp till Olivias familjs underbara lägenhet. De har hiss med hissvakt. Den går rätt in i lägenheten, såsom i Gossip Girl, stencoolt. Var där en stund, sen gick vi o mötte upp amerikanarna igen haha. Spenderade kvällen med lite festligheter i hans lägenhet. Den har underbar utsikt!


Chicago, underbart fina stad. O så fina Maria:)

Olivia, Ben o Ethan
Träffade nya svenskar med, skoj! Anna ( som jag tycker liknar Megan Fox), Jenny oså Olle

Malin o Siri

Jag hade jättekul igår o vi var väl hemma halv fyra inatt tror jag. Meningen var att vi skulle ut o dansa på en underageklubb efter lite förfest. Men den klubben vi hade hittat fanns tydligen inte sen haha så lyckat.. aja, tredje gången gillt nästa gång hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar