söndag 15 januari 2012

Första aupairmötet i Chicago!

Idag efter en morgon framför skype med Erica, mamma o Malin var det dags för första aupairmötet här i Chicago. Fick träffa min nya LCC o mina nya aupairkompisar (4 tyskar, tyskar överallt!! 1 fransk, 1 1 colombian o så jag denna gång). Ingen i min grupp är svensk! Både bra o dåligt antar jag.

Vi hade ett annorlunda möte på Evanstons Firestation number 5.


Fick en rundtur o kolla in brandbilen. Ganska random, brandmännen hade fått reda på vårt besök en timma innan så guideningen blev därefter. Efteråt satte vi oss på ett café o jag käkade en äkta chicago hotdog. Sådär asså.

Snackade med mina nya kompisar o fick reda på att de är 2 nya svenskor i närheten! Coooolt. Hörde av mig till en av dom o ska träffa denna tjej imon:), skoj!

Min Lcc verkar inte alls lika bra som Claudia som jag hade i Dallas... Riktigt oengagerad faktiskt.. Trist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar