söndag 25 mars 2012

The Hunger Games

Har haft en bra helg, som alltid! Finns inget så bra som fredag, lördag o söndag här.

Fredagen slutade iallafall med födelsedagsmiddag för A som fyllde 13 o senare drog jag vidare till mina tjejer o fest i downtown. Var hos en kille som heter Ethan o förade, de spelade beerpong osv. Men det mycket roligare när vi drog ut. Drog till proof där vi kom in på en födelsedagsfest tack vare olles före detta personliga tränare. Detta betydde fritt inträde, vip o fri dricka! Heelll yeah?! Fast jag skulle jobba dagen efter så för mig blev det nyktert, men det gjorde inget alls för vi hade så jävla roligt ändå! Dansade o träffa nytt folk ända tills klockan blev halv fyra. Sjuka grejer o killar säger jag bara haha:) Tjejerna ska vi inte tala om! Minimala klänningar som visar ALLT... Tacka vet jag svenska tjejers klass på kläder asså.. Jag kände mig som en jävla nunna!

Fulle Olle? o maria inne på nattklubben-hahahhahah det rimmade ju!

Lördagen bjld på jobb, 2 kalas o filmmys
Körde N till kalaset som hölls på ett gigantiskt trampolinland. De spelade tillomed Dodgeball-spökboll. Ni har ingen aning om hur mycket jag ville krascha o spela!


När vi kom hem var de kalas nr 2 där tjejerna dekorerade tårtan

 Söndagen spenderades på lugnt söndagsvis först brunch på Mrs Ds diner.

Sjukt jävla gott. O pannkakorna är värda att nämnas-world's best actually! Enligt de själva. Tummen upp för dom, lätt de godaste amerikanska jag smakat. Amerikanska pannkakor är ofta torra o smuliga, men dessa var mjuka o otroligt goda!

Sen åkte vi till mallet för o fönstershoppa o bäst av allt- äntligen få se filmen The Hunger Games!!
Vet inte om ni därhemma har hört talas om denna bokserie som nu filmatiseras men här är det rena rama hysterin. Det är värre än Harry Potter o Twilight!! Alla är som galna i denna serie på 3 delar.



Första boken & filmen handlar om en tjej som offrar sig själv för o rädda sin syster från o delta i The Hunger Games. Hunger Games är ett spel på liv o död där 24 deltagare, tonåringar, placeras i en skog o ska döda varandra, den som står sist kvar vinner. Detta är långt fram i framtiden då USA är förfallet o kvar är "the capitol" o 12 districts. En tjej o en kille från varje distrikt väljs o får "äran" o kämpa för. Spelen är ett resultat från de ursprungliga 13 distriktens uppror mot the capitol ( där det 13onde distriktet förstördes).Nu tvingas kvarvarande distrikten att delta i de årliga spelen som ett sätt o straffa o påminna om vad som hände. Detta livesänds för o underhålla de rika människorna i huvudstaden.

Nu vet ni, denna film var galet bra o fängslande, men jag har dock inte läst klart boken så vet inte hur den är i förhållande till den. A säger att hon vart besviken men jag tycker den var jättebra såklart haha.

Om ni inte visste det hemma så är detta iallafall nästa nya sensation/film/bok efter Twilight. LÄS/SE!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar