måndag 12 mars 2012

KONY 2012

Kan skriva om min oerhört ointressanta dag, men nej ikväll vill jag förmedla något vitktigt istället. Jag är ju hur efter som helst, jag vet. Vet inte varför jag inte tagit mig tid o se detta innan. Absolut det mest meningsfulla jag gjort på länge. Om det fortfarande är någon som inte hört detta så är iallafall Joseph Kony som dokumentären (se den HÄR) handlar om en hyperkriminell o ond människa. Han o hans rebeller kidnappar små barn, för bort dom, sätter vapen i händerna på dom o tvingar dom o döda familj o andra människor. Inte nog med det, de blir sexslavar, barnsoldater osv. Det gjorde på riktigt ont i hjärtat att se och tårar föll nerför kinderna.



SNÄLLA, se filmen, signa upp på kony2012.com, gilla facebooksidan, vad som helst, visa att DU bryr dig. De underbara människor som kämpar för detta är sanna hjältar. Blir så inspirerad, sånt här skulle jag vilja jobba med i framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar