torsdag 22 mars 2012

Science Fair

Idag har jag vart i skolan igen! Känns ganska soft o kalla yoga för skola, hur underbart är det inte? Känns som o va på gymmet o få betyg för det är inte alls fel:)

Efter "skolan" mötte jag Maria på stranden och softa o solen innan jag började jobba. Tog barnen till deras Science Fair på skolan o det var hur ballt som helst. Fan, ungdomarna här är riktigt duktiga på sånt, eller om det är deras föräldrar kanske.. Coolt var det iallafall o jag tror detta land börjar med sån kunskap tidigare än vad vi gör hemma? Kan inte minnas att vi gjorde sånt i låg/mellanstadiet.

S, min 9årige kille hade ett projekt om kemi, som han älskar.

N, hade ett projekt om silkworms, som vi har haft hemma o kläckt, äckligt som fan faktiskt
Hon fick vara med i Evanstons lokaltv som ska visa film från mässan nästa vecka. Hon var sjukt stolt efteråt o fråga: " Now I am a celebrity. where's my limo???"

Efter mässan käka vi på thairestaurang o sen åkte jag till Maria för torsdagsmys. När jag körde hem från henne var jag galet sugen på kolsyrat vatten så körde inom 711 o hittade ett jättegott faktiskt, nöjd? jajamen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar