torsdag 29 december 2011

Boot Camp

Efter dagens shopping o lite jobb tog jag mig åter till YMCA. Denna gången för att testa äkta amerikansk Boot Camp. Gymmet har alltså ett sådant pass o det måste man ju bara göra när man väl är här! Haha, det sjuka var att det bara var jag & 2 tappra själar till där. Jag förstår varför nu efteråt. Det var inget för de svaga direkt.

Det var precis som på film. Ledaren vi hade var en mörkhyad man, ärr i ansiktet o såg ut som en riktig krigare. Han såg läskig ut o jag funderade seriöst på att ursäkta mig o dra där ifrån!
Men nej, körde på.

Första delen var kondition med 45 sekundersintervaller. Alla möjliga övningar som "xet", squats, skijumps, upphopp, ja allt du kan tänka dig. o mellan dom skulle man jogga på stället o göra 20 armhävningar. Efter varje armhävning skulle vi skrika vilket nummer vi var på. " I can't hear you Emely" LOUDER!! Hahaha

Ett tag kändes det som om vi var med i Biggest Looser!

Han tyckte ju att det var jättekul att jag var ny här så jag fick demonstrera allt o när vi skulle köra häst, ni vet när en springer med ett rep runt midjan o den andra står bakom o håller emot, då fick jag springa med honom glidandes bakom.

Andra delen var styrka med fokus på mage, olika situps osv. Jag tycker första delen var jobbigast innan man kom in i det. Sedan flöt det på ganska bra faktiskt o jag var svettig o hade hög puls. Riktigt bra, roligt o utmanande pass. Det hade alltid olika nivåer på allt så det var upp till en själv hur jobbigt man ville ha det.

Efter alltsom tiden gick mjuknade ledaren upp o var riktigt trevlig o pratade massa o vi prata om Sverige. Han gillade The girl with the dragon tatto o tyckte att Noomi Rapace var fantastisk. Nu har jag lovat o komma tillbaks vaaaarje gång. hmmmm.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar