onsdag 7 december 2011

Challenge

Ojoj vilken kväll. Ibland är det inte lätt att vara aupair! Tur att man har tålamod o inte är långsint vad det gäller barn! Det började bra med härliga barn på vägen hem. Men så kom läxorna, och rättningen. Ett argt barn triggar igång nästa. Haha, ibland kan man inte annat än att hålla sig för skratt.. Allt ser ju så löjligt ut.

Det är inte beteendet eller så som gör de svårt. Det är bara det att man vill ju att allt ska vara klart när föräldrarna kommer hem så de slipper det. För här jobbar föräldrarna lääänge. Iallafall min värdpappa, han kommer hem ca sju. (värdmamman är i Finland denna veckan)

Men att komma hem halv fem med barnen, o sen få de att göra & rätta läxor & allt annat plugg, spela piano, laga middag, äta & göra allt rent igen, packa lunchboxes, & dessutom ofta en aktivitet såsom karate, att hinna med allt på 2,5 timme.. Det är fan ta mig nästan omöjligt även om de är duktiga o gör allt. Sen när pappan kommer hem efter en låång dag, trött osv.. Då vill man ju för hans skull att allt ska vara klart..

Aja, pratade med pappan om det ikväll o han tyckte att jag gjorde bra ifrån mig. Att vara konsistent med läxor o alla rutiner är bra, även om det tar längre tid. S blev tex jättearg på mig för att jag inte ville ge honom svaret direkt på hans spellinghomework. Jag ville istället att han skulle skriva upp olika alternativ på hur han trodde att ett ord stavades. För att han skulle tänka o förmodligen komma på det själv.

Men nu är jag en i familjen, när barnen kan bli arga på mig haha. För vet ni vad? Efter en stund kommer de o ska skratta o skoja igen. Det är det som är tjusningen. Utmaningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar