torsdag 22 december 2011

Tjugoandra december

Godkväll på er därhemma.

Tiden har bara rusat iväg idag. Hade vanlig jobbmorgon, därefter körde jag till Worldmarket o fick lite sightseeing på köpet. Därinne köpte jag iallafall julmust & pepparkakor(ett måste till julhelgen!!). Till min lilla bakstund som jag tänkte ha med barnen hittade jag marsipan att göra figurer med och julcupcakes. Världens finaste set med degmix, frosting o dekorationer. Smakerna blev pepparkaks & kanel, samt "ice". Skoj!:)





När jag kom hem fick jag en otrevlig överraskning. Min otestade nyckel (fick de nya nycklarna igår) passade inte i låset!! Så jävla typiskt på första dagen då båda föräldrarna jobbade i Downtown. Hade det inte varit för att Städteamet skulle komma idag klockan 10, 10.30 så hade jag givetvis inte ringt o stört mina värdföräldrar på jobbet, en nu fick jag ju göra det ändå. Det hela slutade med att min värdpappa fick ta tåget tillbaks till Evanston där vi bor, komma hem o låsa upp till mig o städtjejerna som stod ute o frös på trappen. Då hade jag väntat ute i över en timme... Åh jag ville bara lägga mig ner o dö. Så irriterad på mig själv för att min värdpappa fick gå från jobbet för o komma hem. Men min nyckel visade sig vara en av de 8 nycklarna som inte passade o var helt olik så det var ju inte mitt fel, men ändå..

Nu har jag tillbringat tiden med att skypa med Martina, o haft en tékopp i handen o filt för att tina upp haha. Åh vad roligt det var att prata med henne, sötnos!! Stackars  hennes Albin fick sitta snällt o äta själv haha, usch säg förlåt till honom från mig Martina..  Tiden bara försvann så fort ju.. Saknar er som attan därhemma ska ni veta, alla fotbollstjejerna.. Ni kommer få så skoj på juldagen o nyår, hade så gärna velat vara med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar