onsdag 14 december 2011

Great evening!!

Hejsan!

Har haft en kanonkväll! Middag med värdfamiljen på El Fenix (mexikanskt givetvis). Har ätit Quesadillas säkert 10 gånger sen jag kom hit, den enda mexianska maten jag tycker riktigt mycket om. Efter det hade vi en giftexchange med två andra familjer hos grannen med julklappar och julsweets. Jag tog med mig glögg, julmust, och lussekatter ifall de ville testa svenska traditioner, vilket uppskattades jättemycket! Det var såå kul! Speciellt att lära de typ tio amerikanska barnen att säga glögg. Haha, något av det roligaste jag hört i hela mitt liv. Alla sa det i olika takt o tonlägen, lät som värsta kören. Det gjorde min dag. De kan ju inte uttala Ö, så det blev: Glogg, GLogg, GLOGGG, GlogG??

Älskar de kvällarna, när alla är på bra humör o skrattar o skojar. Jag lekte charader och Hide and seek med alla barnen, vilket var ett antal år sen jag gjorde. Hade glömt hur löjligt roligt det är!!:)
¨
Sen körde jag till Cheesecake factory idag IGEN, för att ha hejdådessert med Linn & två tyska tjejer. Det var jätteroligt och jag fick beröm för min tyska(läste ur en bok). Jag som aldrig ens läst tyska liksom??

Till faster Marie: DET HÄR är anledningen till att jag går till gymmet så "ofta". Hahaha.. Nu är mina två dagar med sweets över för denna veckan.. Idag blev det morotskakscheesecake. Himmelskt

Kom på mig själv med att tänka på hur lustigt det är, att jag sitter o käkar middag och pratar engelska, o samtalen flyter på i över 2 timmar hur bra som helst? Det känns bra!!

Ny dag imorgon, och sista natten i detta underbara hus nu.. Känns konstigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar