lördag 3 december 2011

december third

Godkväll, ligger nyduschad o äckligt mätt på hotellet nu.NHL på tvn o datorn i knät.

Idag har vi vart och tittat på de nya husen. Först huset de ska köpa o sen huset vi ska bo i medans det andra ska helrenoveras. Huset de ska köpa är ett gammalt vintagehus som min värdmamma ska sätta tänderna i. Hon är en riktig stålkvinna! Vice president på Nokias advokatavdelning, 3 barn & massor av arbetsresor utomlands var o varannan vecka. O nu tar hon på sig det här.

Huset är verkligen vintage, jag har gått o blivit så bortskämd med det huset vi bor i nu, så jäkla fint. Därför känns de lite konstigt att flytta till det nygamla haha. Faktum är att det nya huset är ännu större! Fast det känns inte så eftersom det hade fler o mindre rum. Är dock 100 procent säker på att hon kommer göra allt sååå fint. Hon har fått alla sina hus att stiga markant i värde o hon är bombsäker på att detta kommer bli så med. Hihi, hon är så nöjd redan nu!

Efter husen åkte vi en sväng förbi universitetet där jag förmodligen kommer plugga o sen tillbringade vi eftermiddagen i Downtown&Evanston för middag.

Bahama Breeze var den bästa restaurangen hitills i Chicago. Såå gott. Jag tog Raspberry smoothie o kyckling med sweet potatoes och cinnamon, en trevlig överraskning för smaklökarna o det var riktigt gott. Idag var det desertday för barnen o jag fick en banana supreme. MUMS, dock rullade jag ut ur restaurangen med mat upp i halsen, ahah fy.

Imorgonbitti flyger vi hem till Dallas igen. Det området vi bor i är så bra verkligen o jag kommer sakna det så himla mycket...

 Aja, imorgon händer roliga grejer. På eftermiddagen har vi aupairmöte igen, Christmas Party! Vi har dresscode dress/skirt eftersom vi ska va på en såndär fin societetsklubb som inte tillåter jeans. Efteråt ska vi ha adventsmys igen, jag Linn o Linnea. Ska bli kul att träffa dom igen, har saknat dom:)

Ni får nog se alla bilder imorgon med, håll ut:) Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar