fredag 16 december 2011

Surprise number 2

HEJDÅ TV


När vi käkade middag på en bar ett kvarter från hotellet ikväll så fick jag mig en smärre chock. Vi pratar om tiden i "the rental house" och då säger min värdmamma att de gav bort katten tidigare idag och att barnen blev lite ledsna.

Nu till den riktiga överraskningen. Min värdfamilj ska inte ha någon tv eller dator för nöje dessa 4 månader, utan alla tvapparater o den stationära datorn är i "storage", vilket betyder att de inte kommer komma upp förrän vi flyttar in i det nya huset i maj. Detta för att barnen ska bevisa att de klarar att ta hand om en hund. De ska vara ute så mycket som möjligt. Vilket är jättebra! Klarar de detta bra ska de få en hund. Detta visste jag innan.

Jag har min dator o värdföräldrara har sina för jobb. Men innan har de sagt att jag skulle fortfarande ha min tv. Fast idag kom de på att de kommer ju inte betala för någon kabeltv, alltså,  kommer min tv inte funka så ingen tv för mig på 4 månader... En riktig utmaning haha. Jag som alltid kollar på mina serier..  Tack gode gud att jag fick en laptop inför denna resa!! Haha, nä men det blir en ny utmaning, Kanske lär jag mig nått nytt:) Kan faktiskt behöva vänja mig av med den, embrace changes!! Men fan det kommer bli tufft asså..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar