måndag 14 november 2011

About the move.

Igår berättade min värdmamma att det är en månad kvar till flyttgubbarna kommer o packar ner allt. Vi kommer bo på hotell här i någon dag, sen flyga till Chicago(first class!!!) o bo där på hotell någon natt. Sen flyttar vi in i ett vääääldigt stort o fint "rental house". Där ska vi bo i två, tre månader tills vårt nya hus är färdigrenoverat. Spännande, och det kommer bli jätteroligt!


Downtown Dallas
Men jag kommer sakna Dallas. Lite vemodigt... Den här staden överträffade alla mina förväntningar. Trodde att jag skulle komma till öken, med halmbalar rullandes på gatorna,cowboys, o den extremt fula accenten. Ojojoj så fel jag hade. Istället kommer jag till ett underbart villaområde, massa shopping o sprudlande liv. Människor överallt, hela tiden. Motorvägar som går under, över o som stora labyrinter i luften. Inte alls som hemma. Jag har inte ens varit speciellt mycket i downtown än, men det blir det i helgen. Accenten är som vanlig amerikanska så där hade jag tur haha.:)

Jag kommer sakna alla nya människor jag träffat och speciellt min härliga vän Linn. Hon har haft en stor del i att jag trivts så bra här. Tack till dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar