tisdag 29 november 2011

Today

Haft en underbar aupairdag, om man bortser från morgonen som inte var så rolig. Jag körde till IKEA idag med Linn o Linnea efter morgonpasset. Det är ett under att jag kan köra i denna trafik. Back to basickörskola med alla speglar o allt för att överleva gatorna här!

IKEA var helt underbart o mysigt. Var som o vara hemma igen, eftersom alla produkters namn står på svenska.
Köpte adventsljus, doftljus, svensk choklad, pepparkakor, glögg, julmust o polkagrisar. Oh så mysigt, jag har min egna lilla jul. Här har man ju inte advent.

Jobbade innan med o allt gick så bra ikväll. Barnen älskade mina champinjoner jag stekte i smör, med lök o vitlökskrydda på det. Och det är mer än bra med tanke på att S hatar svamp, men han åt nästan upp hela skålen själv! Visade de också vår adventstradition o gav de varsin liten polkagris. Alltid lika roligt att göra nya saker de uppskattar:)

Jag, Linn & Linnea har också haft adventsmys här ikväll eftersom vi missade det i söndags. Såååå mysigt.
Mina adventsljus, man tager vad man haver. Bättre än inget, så det duger för mig:) Hörde att min familj hemma har likadan haha!


Mys med vapendragarna i mitt rum med pepparkakorna. ANNAS med apelsinsmak, de var goda faktiskt!




Glöggen var helt underbart god! Barnen fick smaka o S & N älskade de o drack nästan upp allt som var kvar. (ALKOHOLFRI) hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar