tisdag 8 november 2011

To miss, or not to miss?

De senaste dagarna har allt känts så jäkla bra. Jag är SÅ nöjd med mitt val att flytta hit o bli au pair. Känns inte ens som ett jobb! Tänk att jag får betalt för att uppleva den amerikanska drömmen, träffa nya människor o vänner för livet. Går runt med ett leende på läpparna.

Det enda som vart jobbigt var då jag var sjuk, då kändes allt mest trist o saknad efter allt det "trygga" hemma, såsom familj o vänner blev stor. (Att ligga själv med endast sina tankar i det läget är inte bra!) Den är fortfarande stor. Men inte outhärdlig. För jag vet att mina riktiga kompisar stöttar mig i detta o finns kvar när jag kommer hem. Skype säger jag bara! Facebook försöker jag att inte besöka så mycket, inte under dagen iallafall, då det är en öm punkt som lätt triggar igång hemlängtan.

Men än så länge känner jag ingen hemlängtan till Blekinge alls. Hehe, inte så konstigt kanske men ändå. Det är vänner o familj som är det jobbiga. Men jag klarar det, för om dagarna har jag så mycket annat o göra/tänka på så:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar