onsdag 23 november 2011

In Phoenix!

Godkväll allesammans!

Är så fruktansvärt trött. Steg upp halv fem imorse, åkte till flygplatsen där vi blev försenade drygt 30 minuter pga fel i något syresblablabla. Kul o höra det strax innan man ska lyfta.. Men resan gick bra o vi kom fram hela men trötta&hungriga. Så vi åkte och käkade lunch med hennes syster samt systerns man. Mexikansk buffé, surprise!! Haha, min värdfamilj är galna i mexikansk mat.

Sedan blev det dags för dagens stora äventyr. Horsebackriding i öknen! Det var jag, S, A, min värdmamma, hennes syster & hennes 20åriga dotter. Fyfan det var såå coolt! Bland världens största kaktusar och massa lustiga djur rider jag, i en westernsadel dessutom. Vi red vid Superstitious mountain, berget hyser tydligen massa legender. En är att det finns en guldskatt där, o att alla som försöker hitta den försvinner o kommer aldrig tillbaks.
Vi red typ precis utanför den lilla byn, med berget framför oss

Iallafall, när vi står o väntar på vilka hästar vi ska bli tilldelade. Så säger den ansvarige: "Watch out for that horse ( o pekar mot den). It tends to bite and kick. "

VILKEN HÄST TROR NI JAG FÅR SEN DÅ? När det fanns 20 andra o välja mellan..  Tur att jag valde hjälm..
Det gick väl bra, men under hela timmen så hade den öronen bakfällda o var skitsur. Så fort vi stod stilla backade den o kickade lite smått mot hästarna bakom. & den fick flippet en gång o hoppade till i galopp helt plötsligt.  JAG LEVER.  Det var iallafall så häftigt o få se det här landskapet med kaktusar, torrväxter, djur, sand, de coola bergen osv. Inget jag sett innan! Dock är det verkligen inte ett ställe jag skulle vilja bo på. Det var riktigt bonnigt o de hade den dryga accenten de ute i öknen... 

Ikväll har vi vart allihop på Seafood Buffé. Skojar inte, det var 6 långvagnar med hur mycket som helst på. Fisk, räkor, krabba, sushi, grönsaker, nudlar, kött, kyckling, pizza, soppa, frukt & dessert. Så det var inte bara seafood! Åh jag ska ju alltid bara "smaka" allt. Tror det hela slutade med 3 tallrikar.

När vi kom hem från restaurangen var det Breaking News på tv: Ett plan har kraschat vid exakt de berget vi red vid idag... Läskigt.

Om jag inte är helt bakom flötet så verkar det som om krif vann mot khk ikväll? fan va nice :)
Nu ska jag slappa lite vid datorn om jag inte hinner somna, godnatt! Ska vila mig i form till morgondagens matkoma.. usch de är illa men de lär bli gott. THANKSGIVING!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar