onsdag 9 november 2011

Godkväll

Ikväll är jag fanimej trött, tröttare än vanligt. Sitter här just nu med mitt kärleksté o svenska ballerinakakor som jag inte ätit upp än. (De var de jag hade med mig till den internationella picnicken.)

 Ni kan inte förstå hur skönt det är med den där lilla stunden för sig själv på rummet, innan man ska sova. Då jag har tid o varva ner, titta på vilken tvserie jag vill, läsa bloggar/böcker o dricka té. Så underbart. Även om jag stormtrivs med familjen så är det skönt o få vara själv en stund. På dagarna när jag är ledig är jag alltid på gymmet eller ute i alla butiker, fikar/lunchar. O det enda jag hinner med hemma innan jag hämtar barnen är att duscha om jag vart på gymmet. Dagarna går så fruktansvärt fort.

Idag har jag inte haft en lugn stund. På min lediga tid efter gymmet&Starbucks imorse var jag hemma o sydde upp A:s klänning som hon ska ha imorgon på skolkonserten. Ja, ni läste rätt. JAG sydde upp den, med nål o tråd, ingen symaskin. Haha jag gjorde mitt bästa iallafall. Min värdmamma frågade mig om jag kunde göra det eftersom hon glömt o lämna den till en skräddare o hon hade inte tid själv. Så vad gör man inte? Man ställer upp snällt men berättar att man inte har sytt mer än i högstadiet. Menmen det blev bra! Hoppas det håller bara hahaha. Som sagt, det var på egen risk:)

Som sagt var jag, S och A på familjespinning innan. Vet inte om det var så annorlunda från den vanliga, för det var ungefär lika jobbigt! A&S pinnade på som bara den. De började i ett rasande tempo & jag tänkte: "Vänta ni bara, haha." Men de höll bannemig det tempot genom hela passet! Ioförsig hade de nog inte det motståndet man skulle ha, men de var duktiga ändå!

Det bästa med att de var med är att de var så lugna efteråt. S var nog utpumpad på energi haha då han blev lite sur på mig när jag bad honom gå upp o duscha när vi kom hem. Men han ville ju sitta svettig i fina soffan o kolla på tv.
Jag: - Oh come on S, it´s no big deal, just get it done so you can watch tv later.
- YOU MAKE IT A BIG DEAL!!, fick jag till svar o så sprang han iväg till duschen o demonstrerade tydligt  att det inte var okej. Haha skrattar när jag tänker på det.  Det är den enda gången jag sett honom sur mot mig menmen, det är nog glömt redan.

Jag lagade middagen o så, sen spelade vi lite xbox. Jag gick upp på mitt rum redan vid halv åtta för jag är helt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar