tisdag 22 november 2011

Appreciation

Haha min värdmamma är så jäkla härlig! Jag lagade middag som vanligt när jag & S kom hem från karaten. Hon satt i telefonkonferens med andra länder osv, vilket är vanligt för henne. När hon kommer ner i köket o ser att jag lagar mat & gjort sallad & en fruktskål så utbrister hon:

OH, my gooood! You're like Martha Freakin' Stewart!! No aupair has ever cooked a whole meal for us before.

Hon tyckte om allt jättemycket o sa hur snällt & hur mycket hon uppskattade det. Kändes skönt & höra! Inte något kvar i pannorna/grytorna.

Det roliga är att jag nästan alltid gör middagen på vardagarna. Min värdpappa förbereder huvudgrejen kvällen innan, som typ kött eller kyckling. Så tillagar jag det, & gör allt som ska vara till. Det funkar bra faktiskt!

O jag frågade min värdmamma hur man skulle klä sig på Thanksgiving. Så sa hon att klä dig bekvämt för det blir myyyycket mat. Jag frågade då hur "fint" det skulle va. Fick svaret: typ jeans o tröja haha, inget fancy.
Jag som tänkt klä upp mig, vill ju inte se ut som värsta tattaren..
Så frågade: Would it be weird if I wore a dress?
- Uhm... Yeah. Hahah
Aja får väl piffa upp med lite smycken dådå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar