måndag 7 november 2011

SIMPLE PLAN

Hallåhallå, jag har haft en stressig eftermiddag. Hämtade S från skolan o hjälpte honom med läxan, sen var det dags att laga middag o duka. Plus att jag skulle göra mig iordning inför konserten. Tiden bara flög iväg o vid sex skulle jag köra till Linn. Men allt gick bra. Hos Linn träffade jag Natalie, en österrikisk tjej, det var vi tre på konserten.

Det var 3 förband som alla var väldigt bra, ovanligt nog. Det sista var från Dallas o hette Forever the sickest kids. Haha de levde upp till namnet!

Måste passa på att säga; Fyfan rent ut sagt vad amerikaner är charmiga. Sen att de är de på scen med, med ett sånt där lockande perfekt busigt självförtroende, åååååååh jag dör! Hoppas tusan att det var dricka o inte dreglet som klibbade i golvet haha!

Simple Plan som var huvudbandet levererade verkligen grymt! Helt plötsligt stod jag i högstadiets korridorer o musiksal igen. Nostalgi! Trodde inte att de skulle vara såå bra. Ack så fel jag hade. Mycket väl spenderade 37 dolllar. De var så jäkla underhållande. Grym musik, svinroliga skämt o allt var helt enkelt bra!







När jag stod i min egen värld under konserten kände jag plötsligt något vasst träffa mig strax under vänsterögat. Blev irriterad o tänkte vafan, sluta vifta med fingrarna! Så tittade jag ner o så låg det ett plektrum framför fötterna på mig. Det var den läckre basistens plektrum som han kastat ut till publiken. NICE! 20 minuter senare kände jag samma sak fast på halsen istället. Så jag kom hem med 2 plektrum. Hade vart glad för ett:) Vad är oddsen för det liksom? Är det jag som är plektrummagneten eller?


Borde jag köpa en lott?

Killarna skämtade hur mycket som helst o drog massa historier. Denna tyckte jag var roligast o den fastnade på minnet:

"Maaaan, when I woke up this morning and looked down on my buddy, I realized that everything really is bigger in Texas"

HAHAHAHA

Aja, ännu en dag i Dallas har nått sitt slut o nu måste jag verkligen sova. Klockan ringer 06.30 som vanligt.. Klockan är 1.00 .. Men det har det fan vart värt efter en sån här toppenkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar