onsdag 9 november 2011

Someone like me

Nu förstår jag vad min familj menar med att jag pratar tyst o otydligt. Min värdpappa är exakt likadan som mig har jag kommit på. Jag har verkligen inga som helst problem med att förstå engelskan här. Det sa ändå min hostmom i lördags.

- "Oh my god, Emelie, I can't believe that you're so good at english. I feel so calm, knowing that you understand every word I say to you. So that there are no misunderstandings. "

Men tror inte min hostdad har samma uppfattning haha. Han är brittisk, pratar jättelågt (jag har superdålig hörsel, det vet alla hemma vid det här laget!)o otydligt. Och så pratar han i samma tonläge mestadels. Missförstå mig inte, jag gillar att ha lugna samtal men det här är bara för påfrestande. Det här leder till att jag bara uppfattar delar av meningen för  jag hör aldrig vad han säger. Vilket gör att jag alltid får be honom upprepa. Han måste tro att jag är efterbliven.. Åh det är så pinsamt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar