tisdag 8 november 2011

It is a small world

Jag har haft en underbar dag här i Dallas. Har verkligen inte haft tid att blogga, sorry about that. Allt har gått bra! Imorse var jag ganska trött efter att endast ha sovit i 5 timmar. Så gick upp, fixade lite frukost o körde A & S till skolan. Direkt efter det åt jag själv framför Good Morning America (älskar det nyhetsprogrammet) o slocknade på soffan. Sov till tio o sen gjorde jag mig iordning.

Vid strax innan elva så körde jag till Bank of America för att fixa bankkonto o kort. Han var jättetrevlig o pratade på om allt mellan himmel o jord. Alla blir alltid så pratglada när man säger att man är ifrån Sverige! Han frågade hur mycket tid jag hade på mig, o eftersom jag skulle vara på gymmet kvart över 12 så tänkte jag "amen det är ju lugnt, det här går ju snabbt." Så sa han: "Amen det här tar bara en halvtimme högst." Jo tjena.

Klockan tolv går jag därifrån. Alltså tog det EN TIMME. 45 minuter av det var nog prat om annat+väntetid.. Så tio över tolv, efter att ha kört jävligt på gränsen, kommer jag inspringades på gymmet. Fem minuter senare började zumbapasset som jag o Linn gick på.

Precis innan passet började stod vi o pratade lite. Då hör en annan svensk tjej oss o hon blev helt paff:
-" Åhh ni är ju svenska!" Så blev vi så glada allihop över att fått ännu två nya vänner ( en tjej från sydafrika med) Linnea hette den svenska tjejen. O vet ni vad? Hon är au pair för hockeyproffset Loui Eriksson som spelar för NHL-laget Dallas Stars!!!!! Hur coolt är inte det??? Hon kom hit för ungefär 3 veckor sen tror jag, samma tid som mig ungefär. Fast hon har varit au pair i NY i fyra månader innan hon kom hit men det funkade inte riktigt med den familjen så nu hamnade hon här. Är bara liiiiiiite avis.



SÅ kul verkligen! Så imorgon ska vi tre på Bodypumppasset klockan 9 på morgonen, sen får vi väl se om det blir fika/Lunch. Misstänker Starbucks...

Efter gymmet körde jag till Tom Thumbs(typ som maxi) o köpte lite nödvändigheter såsom nagelsax haha, hårspray, deo, bananer. + (en tésil så jag kan dricka mitt kärleksté som jag tog med mig, som jag fick av mina fina vänner!<3)

Sen blev det direkt hem, duscha, fixa o småäta innan det var dags för jobb. Hämtade S&N, körde S till karaten o kollade på den. Finns en jäkligt snygg instruktör där! Ung med, hehe:) Sen åkte vi hem o lagade middag. S & N var så härliga idag o hjälpte till med maten o allt. Ungsrostade grönsaker, pepparsås o pork, med lite rostat bröd blev det idag, o till efterrätt fruktsallad.

Min värdmamma kom lagom till middagen så det var vi fyra. Jättetrevligt! Hon är underbar! Efter middagen spelade vi Xbox kinect o det är grymt roligt ska ni veta! Älskar det, där man själv är kontrollen liksom.


Kortspel i spelrummet efter det o nu vid läggdags låg jag en stund hos S&N o pratade o skrattade. Min lilla kille, S, är så kelen o härlig, hihi.

Som sagt, idag har varit en underbar dag på "jobbet". :)
Usch nu blev detta inlägg jättelångt o tråkigt att läsa menmen, hoppas ni står ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar